onsdag 18 februari 2009

Uppdatering!

Vecka 7 kommer gå till historien som Theos största utvecklingsvecka! Det var som att dra ur en propp bara...!

*KRYPER riktigt (tidigare ålat)
*SÄTTER sig själv från magläge (tidigare suttit om man "satt" honom)
*STÄLLER sig mot möbler på fötterna! (tidigare kommit upp på knä)

Det här med att ställa sig upp.. (ska man ens syssla med det i denna ålder? ostabil som tusan ju! men nöjd är han!!) Mattias och jag satt i soffan i söndagskväll och kollade tv... Theo låg på golvet och lekte, och helt plötsligt dyker han upp på kortsidan av soffbordet! Ståendes! Vi fick en mindre chock :) Jag skyndade fram och under min uppsikt så ställde han sig sen 3 gånger till. Det finns ingen bild eller film på detta än, fullt upp med att passa på honom när han faller...


Läser bok och kollar TV


Så här kan man också stå!

På besök hos G mormor, och här finns en superbra stol att klättra på!



I lördags var FAVORIT-Agnes här och lekte med Theo mellan 10.30 tills han somnade vid 20-tiden. Vet inte vem som var lyckligast... mamma eller son :D (Du är välkommen när som kära kusin!!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

oj vilken kille du är,ja nu få mor din känna av hur det är med små killar...men du måste säga till din mor att ta ut nappen på korten.Agnes ser väldigt lycklig ut med dig i knät.

Sov gott!Kram G-moster

Elin sa...

Helen: TA UT NAPPEN?! Det kan ju du göra :) Den sitter fast där, mer nu än någonsin!

Anonym sa...

Hej Theo, tack för besöket i Söndags. Ser att du lärde dig en del... / Morfar & Carina

Elin sa...

Hej morfar! Jepp, jag sov i bilen från er, kom hem och vaknade sen reste jag mig mot soffbordet! Så visst fick jag med mej en del från er! :)

Cathrine Jonsson sa...

Vilken underbar bild på dig i knät på Agnes!!! Klart även du ska stå upp, det gör ju alla andra!

Anonym sa...

Men shit, det går snabbt... Stora killen!! Betyder det alltså att det snart är dags för Liam oxå?!! Fast jag har lagt in ett önskemål om att det ska dröja lite längre än så innan han börjar resa sig upp, han får gärna ligga ner och vara så där lagom krävande ett tag till... ;-)

Elin sa...

Cathrine: synd att balansen är lite si och så bara när det gäller ståendet.. men det blir väl bättre! :)

Anso: det går helt galet fort nu, och det är tidigt för åldern så balans och kropp är liksom inte redo :) Så det blir många fall.. att ligga still på ett ställe är underbart! det ska man inte underskatta :)